rebeccakloppers.reismee.nl

Hello Toronto!

Bonjour!

Het is al weer een tijdje geleden, wanneer mijn laatste blog online kwam.. (zoals iedere keer, haha). Afgelopen woensdag vloog ik van Amsterdam naar Toronto, waar ik nu ben. Ik zal (kort) vertellen wat ik allemaal heb gedaan, hier in het mooie Toronto!

Woensdag 14 augustus 2019 waren we al vroeg uit de veren: de dag dat ik dan eindelijk naar Canada ging! Ik vloog van Amsterdam naar Toronto, met een overstap op Chicago O'Hare Int. Ik had daar een overstaptijd van ongeveer een uur, wat dus erg krap was. Nadat ik had geboekt had ik al een onderbuikgevoel dat ik mijn vlucht zou missen.. en ja hoor.. de paspoortcontrole duurde zo ontzettend lang, dat ik het eigenlijk al niet meer kon halen, of alles moest ineens zo snel en makkelijk gaan dat het wel mogelijk was. Na de paspoortcontrole moest ik namelijk nog mijn ruimbagage ophalen van de bagageband. Toevallig lagen de koffers uit Amsterdam en uit Hong Kong op één band: zoek je koffer maar eens, haha. Vervolgens moest ik mijn koffer afgeven aan de transfer, waar ook weer een lange rij stond. Samengevat: ik had mijn eerste overstap ooit, en ik had ook voor de eerste keer een vlucht gemist. Gelukkig konden ze me stand-by zetten op een andere vlucht, zodat ik alsnog dezelfde dag in Toronto aan zou komen.

Donderdag 15 augustus 2019. Ik werd wakker in mijn Airbnb, maakte me klaar om de deur uit te gaan en daar ging ik: de stad verkennen! Allereerst ging ik naar het winkelcentrum, the Toronto Eaton Center. Dat is een hele grote shoppingmall, een plek waar ik me in ieder geval prima kan vermaken. Voor the Eaton Center ligt een heel groot plein, Dundas Square. Dit plein is volgens velen 'het Times Square van Toronto'. Nadat ik een bezoek gebracht had aan het winkelcentrum, pakte ik de metro naar de CN Tower. Deze toren is 553 meter hoog! Ik ben helemaal omhoog geweest en ik heb echt genoten van het mooie uitzicht over de stad. Toen ik weer beneden kwam zag ik de EdgeWalk-balie. Thuis had ik al een klein beetje research gedaan naar wat er allemaal te doen is in Toronto, en toen kwam ik de EdgeWalk tegen. Je loopt gewoon over het randje van de CN-Tower, hoe gaaf is dat?! Het was voor mij echt een van de hoogtepunten van de afgelopen dagen, letterlijk en figuurlijk . Naast de CN-Tower zit Ripley's Aquarium of Canada. De haaien en de roggen zwemmen gewoon over je heen.. Heel wat anders dan Burger's Zoo Vervolgens ben ik langs het water op gelopen, en toen kwam ik bij de haven uit. Daar heb ik de boot genomen naar Toronto Island, Center Island. Vanaf dat eiland kun je de prachtige skyline van Toronto zien. Toen ben ik teruggegaan naar de mall om iets te gaan eten. Ook ben ik nog even langs het Toronto-sign geweest om een paar mooie foto's te maken!

Vrijdag 16 augustus 2019. Op de tweede volle dag in Canada besloot ik naar de Niagara Falls te gaan. Om 06.00 uur ging de wekker, en om 07.00 uur ging ik de deur uit. Het was echt geweldig! Ik had al foto's op internet gezien, maar als je het zelf ziet is het velen malen mooier.. Ik heb daar een boottocht gedaan, vlakbij de watervallen. Iedereen kreeg zo'n rode poncho aan. Dat was wel heel leuk om te zien. Heel veel meer over het bezoek aan de Falls heb ik niet te vertellen. De foto's zeggen al heel veel: het was prachtig!

Zaterdag 17 augustus 2019. Vandaag heb ik ook weer heel veel leuke dingen gedaan. Als eerste ben ik naar Distillery District geweest (foto met het hart). Daarna ben ik naar de St. Lawrence Market geweest. Die markt is een permanente markt en is er dus het hele jaar. Vervolgens ben ik naar China Town geweest om een aantal souvenirs te kopen: sleutelhangers, stickers enz. Casa Loma was in de buurt dus daar ben ik ook even gaan kijken. Vervolgens ben ik langs het Royal Ontario Museum gelopen, door de stromende regen, richting het Bata Shoe Museum. Vanaf daar heb ik de metro terug gepakt naar Dundas Square en het Eaton Center. Omdat het toen pas rond 18.00 uur was, had ik nog een hele avond voor me. Ik vond het zonde om al terug te gaan naar de Airbnb, dus ik ben naar de CN Tower gegaan, om deze te zien in het donker.

Ik heb echt geweldige dagen gehad hier in Toronto. Morgen vlieg ik door naar Montreal, waar ik in eerste instantie eigenlijk voor ging; de taalcursus Frans.

Tot de volgende blog!

Groetjes, Rebecca.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active